בג"ץ בהחלטה שערורייתית: בני משפחות חמאס יקבלו טיפול רפואי בישראל

איתי גדסי No Comments on בג"ץ בהחלטה שערורייתית: בני משפחות חמאס יקבלו טיפול רפואי בישראל

בית המשפט העליון פסק כי קרובות משפחה של אנשי חמאס יזכו לטיפול מרפואי בישראל ועורר את זעם חברי הכנסת מימין | ח"כ סמוטריץ': "פסק הדין הזה הוא המשך חוסר האחריות של שופטי בג"ץ שפוגעים בביטחון ישראל"

בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט העליון החליט אתמול בערב (ראשון) כי מספר חולות פלסטיניות, בנות משפחה של אנשי חמאס, יזכו לטיפול רפואי בישראל, חרף קרבתם לאנשי טרור.

חה"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "פסק הדין הזה הוא המשך חוסר האחריות של שופטי בג"ץ שפוגעים בביטחון ישראל. המדינה ביקשה למנוע את הטיפול מבני המשפחות של חמאס מסיבות מדיניות וכדי ללחוץ על חמאס לשחרר את השבויים שלנו וההתערבות של בג"ץ היא חוצפה. בג"ץ מעדיף את חיי האויבים שלנו על פני היכולת שלנו לנהל מערכה מול חמאס".

סגן שר הבטחון אלי בן דהן הגיב לפסק הדין ואמר: "אם פסיקות בגץ יימשכו בכיוון הזה, ניאלץ לצמצם בחוק את סמכויותיו". את הדברים אמר בריאיון לתאגיד.

בתנועה למשילות ודמוקרטיה הגיבו גם כן לפסק הדין ואמרו: "בג"ץ מכניס משפחות חמאס לישראל. פסק הדין הפקיע את ריבונות הממשלה, וקבע כי היא לא רשאית לקבוע מי יכנס לתחומי המדינה. כחלק מרצון הממשלה להפעיל לחץ על חמאס להשבת השבויים היא החליטה לא להכניס משפחות מחבלים לישראל, אך למרות שאין כל חוק המקנה זכות לתושבי עזה להיכנס לארץ, השופטים החליטו להעמיד את שיקול דעתם מעל שיקול הדעת של הרשות המבצעת".

"בפועל, נפגעת יכולתה של משלת ישראל לדאוג לביטחון האזרחים או להפעיל לחץ על חמאס להשבת השבויים והנעדרים, כי בית המשפט העליון שלה החליט שחובתה של מדינת ישראל כלפי משפחות החמאס גוברת על חובותיה למשפחת גולדין, שאול ומנגיסטו. על הממשלה לדרוש דיון נוסף בו תבהיר כי תחום זה נתון לשיקול דעתה הבלעדי".



0 תגובות